Σύµφωνα µε τον Ρέι Μόινιχαν, λέκτορα στο Πανεπιστήµιο του Νιούκασλ στην Αυστραλία, οι φαρµακευτικές εταιρείες επένδυσαν εκατοµµύρια στην αναζήτηση ενός γυναικείου αντίστοιχου του Viagra, µέχρι στιγµής χωρίς επιτυχία. Πράττοντάς το όµως, δηµιούργησαν ζήτηση προκαλώντας θόρυβο γύρω απ’ αυτή τη δήθεν διαταραχή. Υπάλληλοι πολυεθνικών διηύθυναν έρευνες που είχαν στόχο να εµφανίσουν το πρόβληµα ως διαδεδοµένο και να πείσουν τις γυναίκες ότι οι σεξουαλικές δυσκολίες τους αξίζουν µια ιατρική ετικέτα.
Το µάρκετινγκ
Ο Μόινιχαν, ο οποίος ερεύνησε για πρώτη φορά πριν από δέκα χρόνια τον ρόλο της φαρµακοβιοµηχανίας στη γυναικεία σεξουαλική δυσλειτουργία, λέει πως η υπόθεση αυτή είναι ενδεικτική ενός ευρύτερου προβλήµατος µε τη δηµιουργία νέων ασθενειών. «Το µάρκετινγκ των φαρµάκων», γράφει στο νέο βιβλίο του µε τίτλο «Σεξ, ψέµατα και φαρµακευτικά παρασκευάσµατα», που παρουσιάζεται στη «Βρετανική Ιατρική Επιθεώρηση», «συγχωνεύεται µε την ιατρική επιστήµη µε εντυπωσιακό και τροµακτικό τρόπο».
Οι προσπάθειες των εταιρειών να αντιµετωπίσουν την ανάγκη των γυναικών απέτυχαν. Η Ρfizer απέσυρε από την αγορά το Viagra για τις γυναίκες αφού δοκιµές έδειξαν ότι έχει τα ίδια αποτελέσµατα µε τα ψευδοφάρµακα (placebo). Το έµπλαστρο τεστοστερόνης της Ρrocter and Gamble απορρίφθηκε το 2004 στις ΗΠΑ λόγω φόβων ότι αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου και καρδιοπαθειών, ενώ το φάρµακο της Βoehringer Ιngelheim, το flibanserin, απορρίφθηκε τον Ιούνιο από την αµερικανική Υπηρεσία Τροφίµων και Φαρµάκων.
ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ
Σημ. CCHR
Για μια εμπεριστατωμένη μελέτη του πως λειτουργεί το Μαρκετινγκ των φαρμακευτικών δείτε το ακόλουθο ντοκιμαντέρ της CCHR.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου